Met de juiste partners krijg je alles voor elkaar. De spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf is hier weer een perfect voorbeeld van. Om de spoorverbinding met Duitsland te verbeteren, hebben we -samen met onze partners- het enkel spoor tussen Heerlen en Landgraaf verdubbeld. Het bijleggen van het extra spoor maakt een tweede reizigerstrein per uur naar Duitsland mogelijk. Zo wordt het ook makkelijker om over de grens te wonen, werken, studeren of winkelen. Het oude spoor is ook vernieuwd. Om het tweede spoor aan te kunnen leggen, was het nodig enkele viaducten te verbreden en twee nieuwe viaducten te plaatsen. Ook de emplacementen van beide stations zijn aangepast aan de nieuwe situatie. De treinvrije periode duurde maar liefst negen weken, waarna -tijdens een nieuwe 9 daagse buitendienststelling- we de perrons bij station Heerlen hebben vervangen. In totaal hebben we 80.000 kuub grondverzet gedaan en alle grondkerende constructies uitgevoerd.
Grondverzet
Keerwanden
Ballast verwerkt
Door onze jarenlange ervaring in deze vakgebieden te bundelen zijn wij van mening dat wij de juiste partner voor u zijn.